Çorum, Denizli, Diyarbakır’da sahur vakti ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Çorum, Denizli, Diyarbakır Sahur kaçta biter?
Çorum , Denizli, Diyarbakır Sahur saati ne zaman ve 12 Nisan Çarşamba Çorum, Denizli, Diyarbakır Sahur saati bittiğinde Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sıkça sorulmaya başlandı. Sahur saatini bekleyen vatandaşların merak ettiği bahis için detayları sizler için derledik. Peki Çorum, Denizli, Diyarbakır sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Çorum, Denizli, Diyarbakır Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesi kökten gelmekte olup, sahur (sehur, sahur) dini bir terim olarak sabaha karşı yenilen yemek anlamına gelmektedir. oruç Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının verdiği bilgiler dikkate alındığında oruç yasağının başlangıçta gece başlamasına rağmen bu sürenin sabaha kadar uzatıldığı Bakara suresinin 187. Sahura izin vermesi, bu âyet-i kerimede şöyle buyurulmaktadır: “Siyah iplik, sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik de sizin için ayırt edilir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkıldığını gösteren kısım. oruçlunun sahur yemesinin mendub olduğu konusunda İslam âlimleri ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh üslûbundaki geniş mânâlarına nisbetledir.Bazı hadislerde zikredildiği gibi (İbn Mace, “ıyâm”, 22), sahurun bedene yiyecek sağlamayı amaçladığı açık olsa da, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl maksadı Hz.
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağlanan bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı ifade edilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadislerle çelişiyor gibi görünse de söz konusu eserlerde muhtemelen genel kabul nedeniyle bunların uzlaştırılması vurgulanmamıştır. birinci hadisin ancak ikinci hadisin rivayetine ilişkin meselelerin varlığı. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yaptığı tefsirden (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur varken bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. Buna göre birinci hadis-i şerifte, Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurun faydalarını anlatırken sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle niyeti bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanır. Öte yandan, insanların daha dindar olmaya çalışarak dini karmaşıklaştırmaya ve dinin farzlarında değişiklik yapmaya çalışmaları engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu ifade, Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerini göstermektedir. Bunların karşısında olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manalarını uzlaştırmak için, Allah Resûlü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah ezanından önce Bilal-i Habeşistan’ın teheccüd namazının ve sahurun oruç için sahura kalkacakları uyandırmasının rahat olmadığını bildiren hadis-i şerif Hz. (Buhari, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18) sahura kalkmayı teşvik etmenin yanı sıra, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahurdan sonra uzun bir aradan (elli âyet kadar okunabilen bir süreden sonra) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, “?avm”, 20, “Taheccüd”)”, 8; Müslim, “?ıyâm”, 47; Nesâî, “?ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri tamamlayan fakihler müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. sahuru son vaktine kadar bırakmak.Fakat bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, (olabilecek bazı durumların hükümleri için) yemek ve içmek mekruh olur. İMSAK;ORUÇ) Hukukçuların çoğuna göre -eğer oruç tutmamak için niyet yoksa- sahur yemeği oruca oruç yerine geçer; Şafii mezhebinde sahura kalkmak oruca niyet etmez. niyeti değiştir.
12 Nisan Çarşamba ÇORUM, DENİZLİ, DİYARBAKIR SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?
12 Nisan Çarşamba ÇORUM sahur saati: 04:32
12 Nisan Çarşamba DENİZLİ sahur saati: 05:0
12 Nisan Çarşamba DİYARBAKIR sahur saati: 04:17